April 22, 2008

evlenecegim kadinin beyniyle mi karsi karsiyayim acaba?



Perihan Magden'i yillardir okuyorum, izliyorum. Dusuncesine sahip cikan, o ne diyecek, bu ne diyecek diye dusunmeyen, 'harbi' bir kadin. Saglam kadin bir kere. Kufur de edebiliyor ama sertliginin altinda altin bir vicdan parildiyor. Insanlari dilleri, dinleri, irklariyla degil INSAN olduklari icin seviyor. Bunu icsellestirdigini de yazilariyla gosteriyor. Sahte demokratlarin ipligini pazara seriyor. Politik oyunlarin ve karaktersizlerin DNA'larini, dusunce bicimlerini gosteriyor. Magden'in uslubuna, sinirli olusuna takanlara cok aciyorum coook. Imaja ve soyleme hapsolmadan gercegin onundeki perdeleri boylesine cekistiren bir kadina asik olsaydim herhalde hayat hic bitmesin isterdim! Bu kadinin dusunce sistemini sorguladikca, hayatin baska turlu de akabilecegine inandikca.. Neyse cok sinirlendim! (Doga da bu yuzden harbi arkadasim yani not duseyim hemen.) Girdikleri her ortamda muktedirlerin ve hakim soylemin konforuna siginan insanlar Perihan Magden'i hissederek okumaya calisin hayatiniz sarsilsin!

k.

Düşünün artık! Kamer Genç devrede

Laikçi Taraf'ın hissi: "Ama onlar bizden değiller. Çok düşük, çok cahiller. Biz Kemalist Devrimler'den geçerek imbik imbik; çok yükseldik. (Hoş, zaten çok yüksektik.) Şimdi bu çarıklı erkân, bu kurnazzzlar Bizim Yerlerimiz'i almaya çalışıyorlar. Karılarının başı bağlı, kendileri badem bıyıklı. Kapının önünde ayakkabı çıkartanlar! Bizden değil onlar!"
Bu memlekette kimler gözlerimizin önünde semirdi/serpildi/evlatlarına ne palmiye ağaçları dikti. Hepsinin, herrr 'şeyi' kabul edildi.

yazinin tamami icin tiklayiniz

No comments:

Kış dönümü...

Yılların ardından… bir merhaba – uzaklarda kalan kendime de! İçtenlikle...   Yazarım belki bundan böyle. Kapattığım kapılar açılır, küfleri ...