May 18, 2006

Marquez'den aşka dair...(Teşekkürler Ozan)

Sınavların, makalelerin arasında, Kürt sorunu, Hamas, Hizbullah, İsrail politikaları derken unutmuşum bir öykünün içinde kaybolup kelimelerle oynamayı. Eskisi gibi değilim sanki. Büyümek denen şey buysa işimiz var! Ozan'ın attığı mail beni kendime getirdi bu anlamda. Gabriel Garcia Marquez'in "13 İfade" sini gönderdi Ozan. Hala onları düşünüyorum. Ozan'ın yazılarını okurken dümdüz bir yolda güvenli bir şekilde ilerlediğinizi düşünürsünüz ama yol bir anda keskin bir virajla kıvrılır, hazır değilseniz böyle ani dönüşlere bir anda kelimeler çarpar sizi (kendimden biliyorum). "Eski sevgilinizi başkasıyla gördüğünüz vakit anlarsınız ayrıldığınızı." Böyle bir cümle hatırlıyorum Ozan'ın bir öyküsünde. Neyse gelelim Marquez'in dediklerine: "Bu dünyada bir insan olabilirsin ama birisi için bir dünya olabilirsin." "Zamanını seninle geçirmekle ilgilenmeyen biriyle zamanını harcama" Hepimizin farklı sınıflandırmaları vardır çevremizdeki insanlara ilişkin. Bu cümle böyle bir sınıflandırmaya yardımcı olabilir. "Seni sen olduğun için değil, senin yanında olduğum zaman, ben olduğum için seviyorum." Son cümleyi destekleycek bir çok tez bulabiliriz. Ama yine de kafamı karıştırmadı değil, yanında olduğumuzda kendimizi hissedeceğimiz kişiyi biraz pasifize ediyor sanki bu cümle. Neyse, uzar bu muhabbet...

1 comment:

Anonymous said...

"SENİ TAM DA SEN OLDUĞUN İÇİN SEVİYORUM" BU PASİFİZE ETME DURUMUNDAN KAÇIŞ GİBİYDİ. YALNIZ OKUDUĞUN O "Marquez'den aşka dair 13"E PEK GÜVENME; MUHTEMELLEN SANAL DÜNYANIN YAPMACIK EDEBİYAT KLİŞELERİNDEN BİRİ. BANA DA ÖYLE ULAŞTI: BENİM ÇARPIK 13 BUNA TEPKİ GİBİYDİ.

Kış dönümü...

Yılların ardından… bir merhaba – uzaklarda kalan kendime de! İçtenlikle...   Yazarım belki bundan böyle. Kapattığım kapılar açılır, küfleri ...